ROME: WHEN ADVERTISING DESTROYS THE BEAUTY OF A PANORAMA…

© Roberto Alborghetti Photos

Okay, we agree. We live in the world of advertising and smartphones (which day by day are unnecessarily more powerful). But it is not the most aesthetically pleasing the large billboard (about a smartphone) that in Rome is obscuring the focal point of St. Peter’s Basilica from Umberto Primo Bridge, along Tevere River. But have the City and the Mayor of Rome noticed it? Apparently not … So we list it in the avoidable ugliness album.

*

Ok, siamo d’accordo. Viviamo nel mondo della pubblicità e degli smartphones (che di giorno in giorno sono inutilmente sempre più potenti). Ma non è il massimo dell’estetica  il grande cartellone (su un nuovo smartphone) che a Roma sta oscurando il punto focale della Basilica di San Pietro da Ponte Umberto Primo, lungo il Tevere. Ma il Comune e il Sindaco di Roma lo hanno notato? Pare di no … Così lo elenchiamo nell’album delle brutture evitabili… Speriamo se ne accorgano…

 

 

Advertisements

8 responses to “ROME: WHEN ADVERTISING DESTROYS THE BEAUTY OF A PANORAMA…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s